Memang terdapat pelbagai cara mencari duit. Ada yang senang dan ada yang susah. Semakin canggih teknologi masa kini, semakin bertambah pula peluang terbuka kepada golongan mereka yang ingin menambah pendapatan  sama ada online atau pun offline.

Berita terkini yang baharu saya temui ialah ada Internet Marketer yang boleh mendapat duit melalui Facebook iaitu medium sosial yang sangat popular ketika ini. Terdapat dua buah ebuku yang baharu diterbitkan mengenai perkara ini dalam Bahasa Malaysia.

Ebook yang pertama berjudul 'Kuasa Viral Facebook' bernilai RM83 sahaja. Ebook ini akan mengajar anda bagaimana untuk membina applikasi Facebook bagi tujuan promosi untuk mendapatkan trafik. Ianya penuh dengan gambar rajah dan merupakan panduan yang menunjukkan cara membina applikasi asas Facebook langkah demi langkah. Ebook ini  mendedahkan program  yang berupaya memberikan pendapatan pasif. Ia mudah difahami oleh semua peringkat pemahaman. Kesemuanya 47 mukasurat!!

Bab 1 - Kehebatan Viral Facebook
Bab 2 - Setup Facebook Apps
Bab 3 - Facebook Apps Tips
Bab 4 - Buat Duit Goyang Kaki

Ebook yang kedua pula ialah berkenaan dengan cara untuk membina applikasi di Facebook. Di dalam ebook ini anda akan belajar bagaimana untuk membina pelbagai applikasi jenis hadiah. Anda boleh mereka bermacam-macam hadiah untuk rakan-rakan anda sambil buat duit. Applikasi berbentuk gift / hadiah sangat popular di Facebook. Ramai  ahli Facebook yang sukakan applikasi berbentuk hadiah kerana mereka semua gemar memberi hadiah pada teman masing-masing. Ada bermacam-macam hadiah yang boleh direka untuk applikasi Facebook. Ada yang memberi GAJAH pada teman Facebook mereka!!

Buku-buku ini mungkin sesuai untuk mereka yang terlibat dengan Facebook dan ingin untuk mendapatkan duit tambahan. Melihat kepada perkembangan Facebook dikalangan rakyat Malaysia kini, saya rasa pasarannya agak besar dan peluangnya juga memang membanggakan. Untuk yang berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut boleh klik tajuk artikel ini atau pun banner yang terdapat di sini.

Related Posts with Thumbnails
Share |